Mielies


Click here to translate this: Copy and paste

In deelname van Share Your World 2016 #14Die uitdaging is in Engels maar ek dop die ding om in Afrikaans.  

Onthou hierdie is ‘n kamma wêreld so die antwoorde weërspieël nie noodwendig my realiteit nie…

 

Sou jy iemand kon huur om jou te help, sou dit wees vir skoonmaak, kook of tuinwerk?

Definitief kook en tuinwerk, miskien skoonmaak so nou en dan.

My Vrystaatman is beslis ‘n “foodie” en sy Ma het ‘n skitterende ding met beide van haar seuns in die kombuis aangevang. Hulle kook en braai en bak en maak en eksperimenteer.  My Ma het destyds een van haar menigte wyshede kwytgeraak en my ore was toevallig oop.  Sy het gesê: “As ‘n man vroetel in die kombuis, maak jou self tuis op ‘n kombuisoppervlak, komplimenteer hom en skink vir hom ‘n glas rooiwyn.” Maar ek hoef hom nie te betaal nie 🙂  Al wat ek moet doen is om seker te maak daar’s iets eksoties soos Volstruisvleissnitte, interessante kaas of witwarm rissies vanaf vreemde plekke. Dan snuffel hy ‘n resep op die internet of vanuit ‘n kookboek. Mens kan letterlik sien hoe die ratte en wiele beginne klik en draai soos wat hy beplan aan iets ‘anders’ in die kombuis.

Ons was gelukkig genoeg om in Nairobi te woon toe my kinders piepklein was.  Ek was ewig dankbaar vir Anthelum ons ‘house-boy’ wat soos ‘n wafferse Butler of huiskneg, gekook en die huis sprankelind gehou het.  Jare later onthou ons hoeveel moeite hy gedoen het met die kinders se kos. Soveel so dat ek nooit die kans gekry het om een enkele botteltjie Purity aan te koop nie.  Hy was elke sent die moeite werd.  Ek sal GROOT geld betaal vir iemand wat wéét hoe om my huishouding te behartig sodat ek meer kwaliteit-tyd met my  kinders en man kan deurbring.  Miskien moet ek die voorstel aan Ouma maak…teen betaling!

Toe ons die plaas koop was Matteas reeds vir agt jaar op die plaas woonagtig.  Hy is ‘n opgeruimde werker wat selfs ‘n besemstok in die grond kan druk en weer aan die groei kan kry.  Groen vingers en vroeë oggende is so reg in sy kraal.  Hy’s op sy gelukkigste as hy iets kan plant en as hy in die grond kan vroetel.  En als wat hy sy hande aanslaan groei welig.  Onlangs het ek hom gevra wat wil hy self graag plant en sonder om te skroom het hy verklaar: “mielies”!  Nou groei daar welige mielies teen die heining af, tussen die tamaties en al om die Yukka plante!

Screenshot 2016-04-10 18.54.48

Groente in die tuin

 

Wat maak jou die hardste en lekkerste lag?

Ons diere op die plaas wat in harmonie probeer saamleef.  Die boerboel het ‘n gunsteling skaap waarmee hy soms speel.  Hy neem sulke halfhartige wol hap byte van die skaap, dan spring die skaap om, en jaag die hond in sirkels. Dis ‘n gekopstampery en gespringery en ‘n gehollery in sirkels.  

Ons het so langhaar wolkat wat die honde lê en inwag op meubels. Sodra die honde niksvemoedend verby stap bespring sy die honde en die gespelery wat dit afgee kan enige iemand se dag ophelder.

Die lammers en jong kalwers het ook mos maar so bokspring ding wat hulle aanvang. Sodra daar ‘n reuk van reën iewers n die lug hang raak almal mos verspot.

Elke nou en dan bekyk ek iets op You Tube wat my aan die giggel het. Ek hou in besonder daarvan as iemand andere se verwagtings uit oortref.

 

As kind, wat was jou gunsteling kos?

Gebraaide geelmielies op die rooster met dik botter en baie sout.

 

Lys vyf van jou gunsteling blomme of plante.

Bloupers krismisrose, Pienk appelkoosbloeisels, Screenshot 2016-04-10 18.43.40

Magnolia blomme, immergroen Ficus bome wat roer in die wind, Bloekombome wat hoogstaan en ‘n tapyt van blare afgegooi het.

 

Bonus vraag:In hierdie week – waarvoor was jy dankbaar? ~ 

Onlangs het ek verfklasse opgeneem – die kunstenaar is baie geduldig en talentvol. Ek is dankbaar om die tyd en geleenthid te hê om iets nuuts aan te leer.

 

~ in die komende week waarna sen jy uit? 

My seun gaan op sy eie reis en vir ‘n vriendin, en sy suster gaan kuier. Beide van hulle is in ander lande as waar hy tans woon.  Ek is dankbaar vir die geleentheid wat hy kry om jonk te wees en iets opwindend na uit te sien.

~ oOo ~

041514-sywbanner

Click on the badge to join the fun!:)

3 thoughts on “Mielies

Leave a Reply

